371
کد خبر: 808
برچسب‌های خبر: - استادیان - دهه فجر - بهره برداری -
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
____________________

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خبر داد: بهره‌برداری از ۱۵ هزار و ۳۲۳ متر فضای آموزشی مازندران در دهه فجر


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: ۱۵ هزار و ۳۲۳ متر مربع فضای آموزشی جدید دهه فجر امسال در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد

1 (2).jpg

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مهدی استادیان ساروی روز جمعه -۱۳ بهمن- در مراسم بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی مهدی‌تبار هادی‌شهر بابلسر که همزمان با گشایش ۹۵۰ فضای آموزشی کشور به مناسبت دهه فجر با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: در دوره فعالیت دولت مردمی سیزدهم بر اساس آمارها به طور میانگین طی هر روز هشت مدرسه در کشور بهره‌برداری شده که نشان دهنده توجه ویژه دولت به موضوع مهم مدرسه‌سازی و گسترش زیرساخت‌هاست.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک این دهه افزود: دهه فجر امسال در مازندران ۱۷ پروژه با ۱۰۴ کلاس با ۱۵ هزار و ۳۲۳ متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد و خوشحالیم که آغاز این بهره‌برداری‌ها با مراسم ملی افتتاح ۹۵۰ فضای آموزشی همزمان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران از رشد سرانه آموزشی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های متعدد آموزشی در استان طی ۲ سال اخیر سرانه آموزشی استان به میانگین کشور که ۵.۲۲ متر است نزدیک شد.

استادیان با اشاره به نقش خیران مدرسه‌ساز در گسترش زیرساخت‌های آموزشی تصریح کرد: خیران همواره و به ویژه در سال‌های اخیر همراهی مستمر و اثرگذاری برای بهبود سرانه فضای آموزشی کشور داشتند و امیدواریم که حضور این عزیزان پررنگ‌تر شود تا شاهد رفع کاستی‌ها با کمک و مشارکت خیران باشیم.

وی افزود: معتقدیم مدارس مشارکتی و خیرساز تفاوت‌هایی با مدارسی که با اعتبار دولتی ساخته می‌شوند دارند و حال و هوای متفاوتی در مدارس خیری وجود دارد. دانش‌آموزی که در این محیط درس می‌خواند رنگ و بوی دیگری را حس می‌کند. وقتی متوجه شود مدرسه با مشارکت یک نیکوکار ساخته شده تحت تاثیر قرار می‌گیرد و با مفهوم مشارکت اجتماعی آشنا می‌شود. حتی افرادی که در فرآیند ساخت این مدرسه‌ها کار می‌کنند نیز نگاه دیگری به کار دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران اظهار کرد: آقای مهدی‌تبار با اهدای این زمین ارزشمند و پیگیری مجدانه‌اش برای تکمیل مدرسه نه تنها به توسعه فضای آموزشی شهر و استانش کمک کرد، بلکه انسان‌سازی و نوع‌دوستی را ترویج داده است. این مدرسه یکی از معدود پروژه‌های ما در استان است که در کل زمان ساخت آن خود خیر در پروژه حضور داشت و ما را همراهی کند. نام خانواده گرامی مهدی‌تبار تا زمانی که دانش‌آموزی در این مدرسه تحصیل می‌کند پابرجا و زنده است.

استادیان تصریح کرد: کار خیر به تمکن مالی نیست، بلکه دل بزرگ می‌خواهد. خیلی‌ها سرمایه دارند، اما همه این توفیق را ندارند که خیر شوند و مدرسه‌سازی کنند.

وی افزود: در به سرانجام رسیدن این پروژه مهم آموزشی همه همکاران و مسئولان مرتبط زحمت کشیدند. به ویژه از مدیرکل محترم آموزش و پرورش مازندران و نماینده مردم شریف بابلسر و فریدونکنار که حمایت تمام قد داشتند تقدیر ویژه دارم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: بی‌تردید اگر امروز به مدرسه‌سازی به عنوان یک امر مهم در آموزش و انسان‌سازی توجه کنیم عمده چالش‌های اجتماعی ما در آینده برطرف می‌شود. امیدواریم که با تلاش دولت و مشارکت خیران شاهد تکمیل سایر طرح‌های آموزشی استان باشیم.

مدرسه مهدی‌تبار با ۲ هزار و ۷۵۰ متر زیربنا، یک‌هزار و ۳۴۴ متر محوطه‌سازی و ۱۲ کلاس، ظرفیت پذیرش حدود ۴۰۰ دانش‌آموز را دارد. سالن اجتماعات، کتابخانه و فضای بازی بخشی از زیرساخت‌های این مدرسه مجهز و مدرن است که با نقشه اداره کل نوسازی مدارس استان و تامین اعتبار دولتی ساخته شد.

عملیات اجرایی این مدرسه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و طی ۲ سال گذشته با تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تکمیل شد و قرار است ابتدای سال تحصیلی آینده پذیرای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باشد.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران


آخرین خبرها...