639
کد خبر: 704
برچسب‌های خبر: - سفر هيئت دولت - نوشيرواني - بابل
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
____________________

سفر هیات دولت به مازندران زمینه ساز سرعت بخشی به روند تکمیل دبستان نوشیروانی بابل شد / بارقه امید برای ۲۷۰ دانش آموز بابلی


سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در راس هیات دولت به مازندران، زمینه ساز سرعت بخشی به فرایند تکمیل دبستان نوشیروانی بابل شد که این امر برق ذوق را بعد از ۱۲ سال بر چشمان ۲۷۰ دانش آموز بابلی نشاند. ‎

۲۷۰ دانش آموز دبستان نوشیروانی بابل که یک روز بعد از آغاز سال تحصیلی گذشته با تخریب مدرسه قدیمی خود روبرو شدند به ناچار به مدرسه دیگر که به مراتب دورتر از منزل مسکونی دانش آموزان بود برای تحصیل خانه به دوش شده بودند.

 

عملیات اجرایی دبستان نوشیروانی بابل که در سال ۹۱ آغاز شده بود با رکود و قفل ۱۱ ساله بر این طرح زده شد که سفر هیات دولت به مازندران قفل ۱۱ ساله این واحد آموزشی را باز و فرایند تکمیل آن آغاز شد.

 

تامین و تخصیص اعتبار سفر هیات دولت برای این دبستان روند تکمیل آن را سرعت بخشید و این طرح به روزهای پایانی افتتاح خود نزدیک شده است.

 

با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان دبستان نوشیروانی هر روز با مراجعه به این دبستان در حال ساخت نظاره گر فرایند تکمیل این بنای آموزشی هستند.

 

لباس همرنگ دانش آموزان نمای مدرسه

 

در حالی حدود یک ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است که دانش آموزان با نونوار کردن لباس جدید خودهمرنگ نمای مدرسه اوج ذوق هنری خود را به نمایش گذاشتند.

 

روشنای چشمان دانش آموزان بابلی با تحقق طرح‌های آموزشی دولت

 

زهرا رحمانی مادر یکی از دانش آموزان دبستان نوشیروانی بابل گفت: سال تحصیلی گذشته سال سختی برای خانواده‌ها بوده است و فاصله زیاد منزل تا مدرسه بسیار آزار دهنده و پرهزینه بود.

 

وی بیان کرد: دبستانی که متاسفانه تخریب شد در نزدیکی منزل ما بود که به یکباره یک روز بعد از آغاز سال تحصیلی جدید ناچار به کوچ به مدرسه دورتر از منزل مسکونی خود شدیم.

 

این مادر بابلی که به گفته خودش هر روز به بهانه پیاده‌ روی از کنار مدرسه در حال ساخت عبور می‌کند گفت که فرایند تکمیل این واحد آموزشی را نظاره گر است.

 

زهرا رحمانی با بیان اینکه انتظار ما آن است این دبستان با همین سرعت فرایند تکمیل و روزهای پایانی کار خود را سپری کند، افزود: تقاضای ما از مسئولین آن است که به هر شکل ممکن تلاش کنند تا این دبستان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح شود.

 

تکمیل دبستان شتاب گرفت

 

قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل در این راستا بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ نفر استادکار و کارگر برای تکمیل این دبستان شبانه روزی کار می‌کنند.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بابل گفت: تکمیل این طرح آموزشی در روز جمعه هم تعطیل نمی‌شود و به صورت جدی در حال تکمیل این دبستان می‌باشند.

 

نماینده عالی دولت در بابل ادامه داد: تکمیل این طرح از مصوبات سفر هیات دولت به مازندران می‌باشد که با تامین و تخصیص اعتبار فرایند تکمیل این طرح شتاب گرفت.

 

فرماندار بابل با اشاره به اینکه نمای این دبستان که در حال تکمیل می‌باشد ظریف و زمانبر است، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما که بارها مورد تاکید قرار گرفت تکمیل این طرح تا پایان شهریور ماه است.

 

دبستان نوشیروانی بابل که عملیات اجرایی آن از سال ۹۱ آغاز شد ۱۲ کلاس دارد که در زمینی به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع بنا شد و ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود. شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل حدود ۹۰ هزار دانش آموز دارد.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس‌جمهور روز جمعه بیستم اسفند ماه سال گذشته در قالب هفدهمین سفر استانی هیات دولت و به منظور بررسی اولویت‌های توسعه مازندران و رفع مشکلات مردم به این استان سفر کرد، سفری که پس از گذشت یکسال بیشتر مصوبات با تخصیص اعتبارات به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است.

 

مدیریت و فعالیت جهادی دولتمردان در مازندران با اقدام عملی برای گره گشایی از مشکلات مردم در اجرای مصوبات سفر، امید به توسعه در بین مردم زنده شده است، اگرچه بیشتر طرح های نیمه تمام مازندران که در قالب مصوبه سفر به آن توجه شده، تخصیص اعتبار برای سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بوده است، اما با تلاش مجدانه مسوولان عالی استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی، شاهد تخصیص اعتبارات ویژه ای در مصوبات سفر به این استان هستیم.

 

حدود ۵۰درصد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان در حوزه عمرانی است طبق زمان‌بندی تمامی طرح‌ها در بخش‌های مختلف با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پیگیری های ملی در زمان تعیین شده در گام اجرایی قرار گرفت.

 

بررسی ها نشان می دهد که عمده طرح هایی که به بهره بردای رسیده است در حوزه ورزشی، زیرساختی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی بوده است، در ضمن با تکمیل این طرح‌های نیمه تمام برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.





آخرین خبرها...