320
کد خبر: 608
برچسب‌های خبر: - خان محمدي - افتتاحيه - حيات طيبه
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
____________________

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: ساخت پروژه‌های حیات طیبه یکی از الزامات تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

ساخت پروژه‌های حیات طیبه یکی از الزامات تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

DSC_8470.JPG

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت مدارس چندساحتی در قالب پروژه‌های حیات طیبه یکی از راهبردهای اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که یکی از این طرح‌ها اکنون در ساری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه -۱۱ اسفند- در مراسم بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آموزشی حیات طیبه ساری که به عنوان دو هزارمین مدرسه برکت با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری اجرایی شدم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بهره‌برداری از دو هزارمین مدرسه برکت نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری و مجموعه‌های منتسب به ایشان به حوزه آموزش است.

وی افزود: در سند تحول که راهبردی‌ترین سند ما در آموزش است به مدارس چندساحتی یا حیات طیبه اشاره شده است. معتقدیم نسل بعدی مدارس باید کانون پیشرفت محله باشد و همه ابعاد محله را تحت پوشش قرار دهد. بر همین اساس به مدارس چندساحتی مانند حیات طیبه ساری نیاز داریم که در مازندران نیز برای ۱۴ نقطه چنین پروژه‌ای در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه زیرساخت‌های این مجموعه تحت مدیریت یک گروه مدیریتی خواهد بود که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی می‌شود. ضمن این‌که این مراکز می‌توانند به مراکزی کانونی برای امور اجتماعی تبدیل شوند.

این مسئول تصریح کرد: باید با این رویکرد در ادامه پیش برویم که در شهرهای مهاجرپذیر و پرتراکم ساخت مدارس حیات طیبه جدی گرفته شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه سپاسگزاریم که مراحل اجرایی این طرح بزرگ آموزشی را طی یک دهه اخیر پیش بردند و اکنون شاهد بهره‌برداری از آن هستیم. امیدوارم که روزی برای افتتاح ساید مجتمع‌های حیات طیبه گرد هم بیاییم.

مجتمع آموزشی فرهنگی حیات طیبه ساری با ظرفیت پذیرش ۷۲۰ دانش‌آموز دارای ۲۴ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است که فضاهایی همچون سالن آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی، زمین چمن مصنوعی و سایر فضاهای مورد نیاز تحصیلی در آن ساخته شده و یکی از پروژه‌های نمونه کشور بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌آید.


آخرین خبرها...