990
کد خبر: 607
برچسب‌های خبر: - تركمانه - افتتاحيه - بنياد بركت
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
____________________

مدیرعامل بنیاد برکت کشور: مجتمع آموزشی حیات طیبه ساری بزرگترین مدرسه برکت کشور است



مدیرعامل بنیاد برکت کشور گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه شهید سلیمانی ساری بزرگترین مدرسه ساخته شده برکت در کشور است.

DSC_8457.JPG

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، محمد ترکمانه روز پنجشنبه -۱۱ اسفند- در مراسم بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آموزشی حیات طیبه ساری که به عنوان دو هزارمین مدرسه برکت با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با ساخت این مدرسه تعداد مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت در کشور به دو هزار مدرسه با ۱۰ هزار و ۲۵۰ کلاس درس رسیده است. ساخت ۷۵۰ مدرسه دیگر نیز در مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت در حال انجام است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۷ کار ساخت مدرسه و فعالیت‌های جهادی توسط بنیاد برکت آغاز شد و سال ۱۳۸۸ نخستین مدرسه در ساوجبلاغ به بهره‌برداری رسید. سال ۱۳۹۳ نخستین تفاهمنامه هزار مدرسه را امضا کردیم و سه سال بعد هزارمین مدرسه به بهره‌برداری رسید. خوشحالیم که امروز دو هزارمین مدرسه برکت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: این مدرسه بزرگترین مجتمع آموزشی است که توسط بنیاد برکت ساخته و یک کار فاخر در کشور محسوب می‌شود. امیدواریم مدارس مشابه را در این استان و سایر استان‌ها بسازیم.

ترکمانه خاطرتشان کرد: امروز علاوه بر افتتاح این مدرسه، ۵۰ مدرسه در سایر استان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. البته بنیاد در سایر پروژه‌های عمرانی هم فعال است که تا امروز ۵۳ هزار پروژه عمرانی در کل کشور توسط بنیاد برکت اجرا شد.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است که در بنیاد برکت با کمک همه دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط در سراسر کشور، برای افزایش سرعت محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف گام برداریم و امیدواریم که این فرآیند روز به روز بهتر و بیشتر از گذشته گام برداریم.

مجتمع آموزشی فرهنگی حیات طیبه ساری با ظرفیت پذیرش ۷۲۰ دانش‌آموز دارای ۲۴ کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است که فضاهایی همچون سالن آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی، زمین چمن مصنوعی و سایر فضاهای مورد نیاز تحصیلی در آن ساخته شده و یکی از پروژه‌های نمونه کشور بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌آید.


آخرین خبرها...