321
کد خبر: 589
برچسب‌های خبر: - استاديان - ايرنا
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
____________________

تجهیز تمامی مدارس مازندران به سامانه گرمایشی استاندارد نیازمند ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران:

تجهیز تمامی مدارس مازندران به سامانه گرمایشی استاندارد نیازمند ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

DSCF2253.JPG

 ساری - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با تاکید بر این‌که تمامی مدارس استان دارای سامانه گرمایشی شبکه گاز هستند، گفت: برای استانداردسازی و بروزرسانی تمامی این سامانه‌ها به ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

مهدی استادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر ۲۴۸ مدرسه استان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است و تلاش ها برای جذب اعتبار برای رفع این چالش ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: در همین حال سیستم گرمایشی ۶۵۰ مدرسه مازندران بدلیل قدمت و فرسودگی به نوسازی و بهسازی نیاز دارد.

 

بنا به آمارهای رسمی، مازندران چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه دارد که ۵۲۱ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

 

استادیان همچنین به تعداد طرح های آموزشی، پرورشی و ورزشی در حال ساخت مازندران اشاره کرد و گفت : ۱۷۰ طرح شامل ۱۵۹ طرح آموزشی و پرورش و ۱۱ طرح ورزشی در استان در دست ساخت است که برای تامین فضاهای استاندارد و مناسب مورد نیاز دانش آموزان استان در دست اجرا قرار دارد.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساخت طرح های آموزشی و پرورشی نیمه تمام مازندران را هشت هزار میلیارد ریال و طرح های ورزشی این حوزه را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، خیران استان در کمک به ساخت فضاهای آموزشی جزو خیران برتر و فعال کشور به شمار می روند به طوری‌که ساخت ۳۰ درصد مدارس این دیار با مشارکت و همراهی خیران انجام می‌شود.

 

استادیان ادامه داد: این اداره کل همگام با سیاست های بروزرسانی امکانات و تجهیزات متناسب با افزایش رشته های هنرستان و فنی و حرفه ای اقدام به تجهیز این فضاهای آموزشی به امکانات مناسب کرده است.

 

وی گفت: برای این منظور تجهیزات هنرستانی برای رشته های طراحی دوخت، مکانیک خودرو، ماشین ابزار، تاسیسات، کشاورزی، معماری، گرافیک و حسابداری برای این مجموعه ها خریداری و تامین شد و در اختیار این فضاها قرار گرفته است.


آخرین خبرها...