429
کد خبر: 583
برچسب‌های خبر: - مدرسه سبز_خان محمدي - مازندران
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
____________________

بازدید از نخستین مدرسه سبز مازندران



بازدید از نخستین مدرسه سبز مازندران

DSCF2186.JPG

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس مازندران:معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه برنامه‌ها از نخستین مدرسه سبز مازندران که به صورت مشارکتی در حال ساخت است بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.
این مدرسه مشارکتی نخستین زیرساخت آموزشی سبز مازندران محسوب می‌شود که به صورت مشارکتی توسط اداره کل نوسازی مدارس مازندران و خانواده قاسمی شانی در حال ساخت است.
ساختمان آموزشی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، مجتمع تجاری و تولید برق از سلول خورشیدی، زیرساخت‌های تعبیه شده در این مدرسه مشارکتی هستند.
طبق برنامه‌ریزی و نقشه طراحی شده قرار است این مدرسه با تجاری‌سازی بخشی از فضا به نخستین مدرسه خودگردان استان نیز تبدیل شود.
به گفته عوامل اجرایی پروژه، درآمد مدرسه از محل فروش برق سلول‌های خورشیدی ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. ساخت فضای تجاری نیز برای درآمدزایی مدرسه در نظر گرفته شده است. طبق برنامه‌ریزی از محل درآمد این مدرسه می‌توان در آینده دو مدرسه دیگر نیز ساخت.
عملیات اجرایی این طرح تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
خان‌محمدی پس از این بازدید به روستای شهیدآباد بندپی شرقی رفت و با بازدید از دبستان ۴۰ ساله الهادی این روستا پیرامون نیازهای مرمتی و زیرساختی این مدرسه با مسئولان منطقه گفت‌وگو کرد.


آخرین خبرها...