337
کد خبر: 575
برچسب‌های خبر: - خان محمدي - دبيرقرارگاه جهادي
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
____________________

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر:



قرارگاه عدالت تربیتی به دنبال نهادینه‌سازی رویکرد جهادی در عرصه آموزش است

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: تغییر رویکردها و گفتمان‌ها در حوزه اقدامات آموزشی اولویت مهم قرارگاه جهادی عدالت تربیتی است.

به گزارش اداره روابط عمومی واطلاع رساني اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه -۱۵دی- در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در دولت مردمی برای تسریع کارهای آموزشی سه قرارگاه تشکیل داده شد که یکی از آن‌ها قرارگاه جهادی است. تشکیل این قرارگاه برای تغییر رویکردها و گفتمان‌هاست. اگر این گفتمان در ساختار آموزشی ما از راس وزارتخانه تا مدرسه تغییر کند همه مسائل ما ناخودآگاه حل می‌شود.

حمیدرضا خان‌محمدی افزود: اگر نگاه جهادی در آموزش و پرورش نهادینه شود به مرور کسانی برای معلم شدن وارد عرصه می‌شوند که عاشق کار جهادی باشند. بر همین اساس تغییر نگاه در این حوزه امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تشکیل این قرارگاه نگاه جهادی در آموزش و پرورش شکل بگیرد. نگاه جهادی یعنی همان نگاهی که حاج قاسم داشت و در جایگاهی نظامی، گفتمانی انقلابی و اجتماعی را شکل داد که از اقشار مختلف و حتی در سایر کشورها پیرو او شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که باید مردمی‌سازی در اولویت کارها قرار بگیرد، اظهار کرد: قرارگاه عملکرد روتین ندارد، بلکه کارش حل مسائل است. باید در مسیری پیش برود که عدالت آموزشی را محقق کند.عدالت یعنی توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌ها. باید نظام‌مسائل کارهای قرارگاه تهیه و تدوین شود. وقتی مساله معلوم باشد، حل آن آسان‌تر است.

خان‌محمدی درباره ظرفیت مازندران در کارهای جهادی اظهار کرد: مازندران مهد لشکر خط‌شکن ۲۵ کربلاست. مازندرانی‌ها در بحران‌های مختلف کشور حضور امدادی و حامیانه جدی دارند. این یک ظرفیت مهم برای مازندران در حوزه فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که قرارگاه تا کنون در مازندران عملکرد مناسبی داشت. امروز در دوازدهمین جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خوشبختانه یکی از بهترین گزارش عملکردهای قرارگاه را دیدم که امیدواریم این روند در مازندران مستمر باشد تا الگویی برای سایر استان‌ها شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید سهمی از کار قرارگاه را به عهده بگیرند و بخشی از کار را پیش ببرند. لازم است که نظام مسائل شناسایی و کار به صورت دسته‌بندی و با اولویت‌های مختلف پیش برود.

خان‌محمدی به وجود ظرفیت‌های صنایع برای کمک به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها صنعتگرانی وجود دارند که می‌گویند حاضرند کنار کارخانه‌شان هنرستان راه‌اندازی کنند یا تجهیزات در اختیار هنرستان‌ها قرار دهند. باید از این ظرفیت بهره گرفت. شکوفا کردن این ظرفیت‌سازی فراتر از ساختار اداری است که توسط قرارگاه باید انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: همه ارکان جامعه به نوعی با آموزش و پرورش متصل است. با استفاده از این ظرفیت باید همه دستگاه‌ها را برای تحقق اهداف مد نظر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پای کار آورد.

وی به آغاز اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت به ما کمک می‌کند که سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد. این نیز یک اقدام جهادی است که به منتفع شدن جامعه از املاک و دارایی‌های غیرمولد دولت می‌انجامد. تحقق این هدف یک عزم همگانی نیاز دارد. امیدواریم که مازندران با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در اقدامات جهادی دارد در این زمینه نیز پیشگام باشد و به الگویی برای استان‌های دیگر تبدیل شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای انجام سفری دو روزه و برگزاری نشست‌هایی پیرامون توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان و بازدید از چند پروژه در حال اجرا در شهرستان‌های ساری، بابل و آمل به مازندران سفر کرد.


آخرین خبرها...