262
کد خبر: 547
برچسب‌های خبر: - بخشي - پدافند غيرعامل - نشست خبري
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
____________________

عملکرد نوسازی مدارس مازندران مناسب است



عملکرد نوسازی مدارس مازندران مناسب است


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران، بخشی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران نیز در نشست خبری که در اداره کل نوسازی مدارس مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه، پیش بینی تهدیدها یکی از وظایف حوزه پدافند غیرعامل است و نهادهای مختلف نیز وظایفی در این خصوص دارد، گفت: پیش بینی بحران های نظامی،‌جنگ تاثیری، جنگ رسانه‌ای و روانی در حوزه پدافند غیرعامل گنجانده می شود و هر کدام شرایط خاص خود را برای مقابله دارد.


وی با بیان اینکه ساختمان ایمن در مدارس در حوزه تسهیل مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث دیده شده است، افزود: این ساختمان ها با وجود اینکه تعداد افراد بیشتری در آن حضور دارند، شرایط قدرت مانور و حرکت در آن لحاظ شده است. مدارس ایمن در زمان های بحران و غیر درسی می تواند به عنوان یکی از نقاط امن لحاظ شود.


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: رعایت مبحث ۲۱ مقررات ساختمان در مدارس جدی تر شده است و تلاش می شود در ساختمان ها دیگر شهرها نیز رعایت شود‌، از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان هم پیگیر هستیم که دستورالعمل پدافند غیرعامل در طراحی همه ساخت و سازها دیده شود.


وی با اشاره به اینکه موضوع پدافند غیر عامل مسئله سیاسی نیست و تلاش می کنیم در نهادهای مختلف اجرایی شود‌، اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی که اغلب در سازه‌های قدیمی مستقر هستند، در حوزه پدافند غیرعامل نگرانی هایی دارد، البته‌ ساختمان های قدیمی آموزش و پرورش نیز کاربرد اداری نیز ندارد و باید تخریب شود.


به گفته وی، نوسازی مدارس مازندران اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل دارد و دستاوردهای خوبی برای دانش‌آموزان خواهد داشت.


روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران

F18A8667.JPG


آخرین خبرها...