467
کد خبر: 546
برچسب‌های خبر: - نشست خبري - استاديان - پدافندغيرعامل
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
____________________

ایمنی مدارس در الویت اداره كل نوسازی مدارس مازندران قرار دارد



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران؛

ایمنی مدارس در الویت اداره كل نوسازی مدارس مازندران قرار دارد


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران گفت: ایمنی مدارس براساس قوانین نظام مهندسی و پدافند غیرعامل در اولویت اداره كل نوسازي مدارس مازندران قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران، مهدی استادیان مدیرکل نوسازی مدارس مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، اظهارداشت: رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان می تواند در افزایش ایمنی مدارس تاثیر بسزایی داشته باشد و در پدافند غیر عامل نیز موثر است.


وی با بیان اینکه الزامات فنی نظیر استفاده از مصالح فلزی یا دوری از اماکن حساس نظیر پمپ بنزین و گاز در ساخت مدارس اجرایی می شود، اظهار داشت: حداکثر طبقات در دبستان دو طبقه و دبیرستان سه طبقه در نظر گرفته می شود و دسترسی آسان در مدارس جدید برای خروج در زمان بحران نیز پیش بینی می شود‌.


به گفته وی، طراحی ورودی مدارس برای ورود خودروی های امدادی یکی دیگر از اقدامات ساخت مدارس است، در واقع طراحی مدارس جدید به سمتی می رود که کمترین خسارت در زمان بحران داشته باشیم. ایجاد شوفاژ برای گرمایش و جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس در همین راستا در حال اجرایی شدن است.


استادیان ادامه داد: نوسازی و بازسازی مدرسه در حال تخریب یکی از موارد مهم در رعایت پدافند غیرعامل است، شاید مدارس جدید گران‌تر ساخته شود اما ایمنی زیادی در زمان بحران برای دانش آموزان دارند.

وی درباره مدارس غیر دولتی نیز گفت: در حوزه مدارس غیردولتی تلاش کردیم که به تدریج به سمت ساختمان های ایمن تر هدایت می کنیم.


روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران


F18A8636.JPG


آخرین خبرها...