485
کد خبر: 320
برچسب‌های خبر: -
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲2
____________________

شبکه‌های اجتماعی فرصتی مغتنم برای افزایش آگاهی عموم جامعه نسبت به انگیزه‌های خیرین است



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به ضرورت نشر داستان زندگی خیرین مدرسه ساز گفت: شبکه‌های اجتماعی فرصتی مغتنم برای افزایش آگاهی عموم جامعه نسبت به انگیزه‌های خیرین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران؛ "قربانعلی شیرزاد" در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق غرب مازندران که با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان در کجور برگزار شد، اظهار کرد: کرونا نشان داد که شبکه های اجتماعی می تواند فرصتی بزرگ در زمینه های مختلف باشد. یکی از این فرصت ها آگاه کردن مردم نسبت به امور خیریه و مدرسه سازی است.

وی با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مشارکت آحاد مردم در تعلیم و تربیت ضروری و زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر تعلیم و تربیت پویا، خلاق و متعهد است، تصریح کرد: انگیزه های کار در زمینه خیریه برای هر فرد می تواند مختلف باشد. ما باید این انگیزه ها را شناسایی کرده و از آن در جهت مشارکت هرچه بیشتر و رشد مدرسه سازی و مدرسه یاری بهره گیری کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به تحقیق انجام شده در این زمینه گفت: براساس یک تحقیق، ۵۶ درصد مردم دلیل اصلی رغبت به سمت مشارکت در کار خیر مدرسه سازی و مدرسه یاری را داستان های زندگی خیران دانسته اند که در شبکه های مجازی منتشر شده است. این نشان دهنده یک فرصت بزرگ است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرده و داستان های انگیزه های خیرین بزرگ را منعکس سازیم.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب اعتبارات بودجه سال ۹۹ اشاره کرده و ابراز داشت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های مشارکتی دولت و خیرین تخصیص داده شده تا پروژه های نیمه کاره ای که در استان ها وجود دارد تکمیل شود. ما باید تمام سعی خود را در افزایش سهمبری از این اعتبار انجام دهیم که در این رابطه برآورد اولیه برای تکمیل پروژه های مشارکتی استان مازندران رقمی در حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

وی ضرورت تلاش هرچه بیشتر مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق مازندران در جذب اعتبارات عمرانی دستگاه  های اجرایی در شهرستانها را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: درست است که سرجمع ا.عتبارات ما در سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته، اما این کافی نیست و در برخی از شهرها با ضعف در این بخش مواجه هستیم که ضرورت تلاش بیشتر را نشان می دهد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران تشکیل ستاد پیگیری تعهدات خیرین در شهرستان ها را از جمله ابتکارات اداره کل آموزش وپرورش مازندران برشمرد.

a244f7a1-9f4d-40c6-bdec-63032e5b904c.jpg

آخرین خبرها...