717
کد خبر: 319
برچسب‌های خبر: - جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
____________________

جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان با حضور مدیران کل نوسازی مدارس وآموزش وپرورش برگزارشد.



قربانعلی شیرزاد روح و اساس طرح آجر به آجر را مشارکت همه آحاد مردم در تعلیم و تربیت دانسته و افزود: در بند ۳ اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به توسعه مشارکت های مردمی اشاره شده که بر این اساس امسال بسته تحولی اجرایی تحت عنوان آجر به آجر از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی ، مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران، در این جلسه با گرامیداشت یاد وخاطره بزرگ خیر نیک اندیش کشور مرحوم مغفور شادروان دکتر حافظی گفت : یک  سال در نهایت ناباوری از درگذشت  بزرگ خیر  نیک‌اندیش مدرسه‌ساز، زنده‌یاد جناب آقای دکتر حافظی رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور  می‌گذرد، وی به عنوان خدمتگزار در نظام تعلیم و تربیت، منشأ خدمات ارزشمند و خالصانه بوده و با روحیه‌ی تلاشگر خود، یادهای گرامی و فراموش‌نشدنی از خود به جای گذاشته‌است و در طول سال‌ها فعالیت با حضور موثر در عرصه ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی  کشور با خلوص نیت برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است .

همچنین قربانعلی شیرزادبا اشاره به طرح تحولی "آجر به آجر" گفت: گسترش مشارکت خرد مردمی درامر مدرسه سازی درواقع مهم ترین استراتژی این طرح است که در قدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد و توجه به ظرفیت های استان و استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی می تواند از محورهای تدوین اقدامات و راهکارهای این طرح باشد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران نیز در ادامه گفت: با وجود اینکه عملکرد معنوی خیرین استان همواره قابل ستایش و دفاع بوده است ، اما در یک سال گذشته عملکرد مالی آنها رضایت بخش نبوده است.

وی حضور حدود یک هزار و ۸۰۰ خیر از جمله حدود ۲۸۰ خیر زن در سراسر مازندران را یک فرصت بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از استان ها در جذب سهم دولت از ساخت مدارس خیرساز از مازندران پیشی گرفته اند.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه افزایش یک هزار135 درصدی اعتبار دولت برای مدارس خیر ساز یک اتفاق بی نظیر است،گفت: باید با تعریف پروژه های جدید از این فرصت پیش آمده به نفع استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه  دولت دو هزار و 700 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه کاره مجمع خیرین در بودجه 99 مصوب کرده است افزود: ما باید بتوانیم با توجه به جمعیت  و ظرفیت استان مازندران با تعریف پروژه های جدید بخشی از این بودجه را به استان اختصاص دهیم .

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه دو هدف حفظ وضع موجود و توسعه  مشارکت های مردمی باید هدف ما  در سال جدید باشد اضافه کرد:در سند بنیادین آموزش و پرورش نیز به این دو مهم اشاره شده است و تاکید آن نیز به توسعه مشارکت های مردمی به شکل همه جانبه است.

وی افزود: در همین راستا چارت معاونت مشارکت های مردمی  نیز در این سند اضافه شده است که امیدواریم در استان نیز این اتفاق بیفتد و ما تقویت نیروی انسانی را داشته باشیم .

شیرزاد همچنین از معافیت پروژه های خیر ساز از پرداخت عوارض آب برق و گاز که در بودجه سال 99 خبر داد و گفت : امروز دولت با وجود  مشکلات و مضیقه هایی که دارد به این بخش توجه ویژه داشته است که ما باید از این توجه به نفع استان استفاده کنیم.

 مدیر کل آموزش وپرورش استاندر نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار بازوان پرتلاش آموزش و پرورش در ابعاد مادی و معنوی هستند و اهداف ما و آنها کاملا یکسان است.

وی با بیان اینکه باید با همدلی و همگرایی از همه ظرفیتها برای دستیابی به اهداف والای تعلیم و تربیت استفاده کنیم، تصریح کرد: باید مردم را در تمام فعالیت ها مشارکت داد. یکی از اصلی ترین عرصه های مشارکت فعالانه مردم تعلیم و تربیت است که باید به فکر تحول سازنده براساس اهداف سند تحول در آن باشیم. در این راه، معلم عامل تحول و کلاس درس واحد تحول است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه اگر می خواهیم موفق باشیم نباید جزیره ای عمل کنیم، خاطر نشان کرد: ما از هم جدا نیستیم و هر چه از ظرفیت‌های وجودی هم بیشتر استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود. باید حرف و صدای واحد از درون مجموعه ما انعکاس پیدا کند و در کارها به صورت انفرادی عمل نکنیم. باید برای اهدافی که برنامه ریزی کردیم نگاه یکسان داشته باشیم.

این مسئول همچنین گفت: برای بهبود امور، ستادی متشکل از روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و روسای مجمع خیرین تشکیل دادیم تا شاهد رشد مشارکت‌ها و فعالیت‌ها در شهرستانها و مناطق باشیم. باید آسیب شناسی کنیم که چرا در برخی موقعیت ها و مراحل کمتر موفق بوده‌ایم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران در این جلسه ضمن قدردانی از حضور اعضاء هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌سازاستان گفت: مازندران برای جذب سهم ملی از مدرسه سازی نیازمند ورود جدی خیرین است.

سید حسین هاشمی بااشاره به اینکه هنوز بیش از ۴۰ درصد مدارس استان مازندران فرسوده و هر ساله به تعداد آن افزوده می شود گفت: در صورت عقب نشینی خیرین از تعریف پروژه های جدید مدرسه سازی ، مازندران سهمی از سرانه ملی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه خیرین استان نیز دچار مشکلات اقتصادی چه بر اساس مسائل ملی و چه از ناحیه شیوع ویروس کرونا شدند ، افزود: اما دستور العمل سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه بودجه اعطای سهم دولت بر اساس آورده خیرین است .

 


آخرین خبرها...