796
کد خبر: 308
برچسب‌های خبر: - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
____________________

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران



جلسه ویدئو کنفرانس رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیران کل نوسازی مدارس ،آموزش وپرورش مازندران و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، با موضوع تبیین برنامه‌های مشترک و تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص اجرای طرح بسته تحولی- اجرایی برگزار‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران، دکتر مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست ویدئو کنفرانسی ضمن تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های این سازمان در حوزه مشارمتهای مردمی به تشریح طرح بسته تحولی-اجرایی پرداخت و اظهارداشت: این بسته شامل طرح ها و مصوبه های خوبی است که با توجه به تجربه چندین ساله مجمع خیرین جمع آوری و تدوین شد.

 وی با بیان اینکه انتظار این است که در استان ها نیز این بسته به اجرا برسد افزود: اعتقاد ما این است با اجرای این بسته در میزان مشارکت مردم تحول ایجاد خواهد کرد.

هدف ما هم تامین منابع مالی و پول در آوردن بیشتر نیست بلکه هدف ما این است که تعداد بیشتری از مردم و دانش آموزان و فرهنگیان را درگیر موضوع مهم مدرسه سازی کنیم.

وی افزود ما برای استان مازندران افزایش 20 درصدی را نسبت به سال قبل لحاظ کردیم در حالیکه ظرفیت این استان بیش از اینهاست

ما باید مجامع شهرستانی را فعال کنیم و طبیعتا هرچه مجامع شهرستانی و همینطور ادارات و روسای مناطق فعال تر باشند دست آورد های ماهم در این حوزه بیشتر خواهد بود.

در ادامه مهندس شیرزادمدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان  مازندران با بیان اینکه در استان مازندران168 پروژه نیمه کاره داریم  گفت: از این تعداد پروژه  74 پروژه به صورت مشارکتی و مردمی در حال اجرا است که که این پروژه ها در زیربنای نزدیک به 59 هزار مترمربع و بالغ بر احداث 360 کلاس در س در حال تحویل تکمیل است.

 وی ادامه داد: از این 74 پروژه 18پروژه به صورت صد در صد مردمی هست و که شامل 70 کلاس و تقریبا 13 هزار مترمربع زیربنا می باشد.

وی افزود:  25 پروژه با 137 کلاس با حدود 20هزار مترمربع زیربنا توسط خیرین در دست اجرا هست و هنوز تمام نشده است و امید است که پس از اتمام تعهد خیرین ما کار رو ادامه دهیم.

 وی با بیان اینکه در 31 پروژه  سهم مربوط به خیرین انجام شده است گفت: برای این پروژه ها ما تامین اعتبار کردیم و در دست اجرا می باشد.

 مدیر کل نوسازی مدارس مازندران ضمن اشاره به اینکه در سال 98 نسبت به سال 97 حدود 75 درصد رشد تعهدات را داشتیم،خاطر نشان کرد: در سال 98  ما 28 توافق نامه برای اجرای فضاهای آموزشی در قالب 136 کلاس با متراژ حدود 18 هزار متر مربع بنا داشتیم که حدود 25 میلیارد تومان خیرین تعهد ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: تمام تمرکز ما درچند سال اخیر بر روی اتمام پروژه های نیمه کاره خیرین بوده است و خوشبختانه ما به غیر ازدو پروژه که دلایل خاصی داشته پروژه تعیین تکلیف و تامین اعتبار نشده باشد در حوزه خیرین نداریم.

وی با بیان اینکه تمام پروژه های ما تعیین تکلیف شده است و مشکلی از این بابت نداریم افزود: خوشبختانه مشکل این دو پروژه نیز برطرف شده و خیرین محترم حاضر به تحویل آن به ما شدند تا کار نیمه تمام این دوپروژه نیز به اتمام برسد.

هاشمی مدیرعامل مجمع خیرین استان نیز گفت: طبق نشست هایی که با مجموعه نوسازی مدارس استان داشتیم  ،مقرر شد ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها در مناطق مختلف را تقویت کنیم .

وی افزود:  اگر مشکلاتی نظیر تجهیزات و نیروی انسانی در شهرستان ها را برطرف کنیم می توانیم  در 32 منطقه ای که داریم بهتر و دقیق تر عمل کنیم وکم و کاستی های شهرستان را از بین ببریم.

هاشمی با بیان اینکه تجهیز مدارس از مازاد منابع تامین می شود گفت:علاوه بر تحویل مدرسه تجهیز آن نیز اهمیت دارد و باید برای آن نیز بودجه ای در نظر بگیریم.

وی افزود : با توجه به عصر جدید و پیشرفت تکنولوژی و فضاهای آموزشی ما باید تجهیزاتی همچون کامپیوتر را در اولویت مدارس قرار دهیم .


آخرین خبرها...