643
کد خبر: 282
برچسب‌های خبر: - سفر یک روزه دکتر رکوعی به استان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
____________________

پیگیری بهبود شرایط پرسنل مجدانه ادامه دارد



معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، طی سفر یکروزه به استان مازندران با کارکنان اداره‌کل نوسازی مدارس این استان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی ، دکتررکوعی همچنین با حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل نوسازی مدارس مازندران گفت : اعتبارات هزینه ای سازمان نوسازی به نسبت اعتبارات عمرانی عدد ناچیزی است اما باید به این مساله هم توجه داشت که در سنوات گذشته و امسال تخصیص اعتبارات هزینه ای بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

 معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به نحوه پرداختی ها در گذشته اظهار داشت، پرداختی ها در گذشته غیرمستمر و متغیر بوده اما در حال حاضر مستمر و تثبیت شده است. با این حال طی سالهای گذشته تلاش کرده ایم اعتبارات هزینه ای ادارات کل نوسازی استانها را ملی کنیم.

وی افزود : در حال ادامه تلاش و رایزنی برای رسیدگی به وضعیت افزایش حق الزحمه همکاران و نیز تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ادارات نوسازی با سازمان امور استخدامی هستیم و در این مسیر تمام مشاغل سازمان نوسازی را حاکمیتی کردیم که از سال ۸۹ معطل مانده بود و این باعث می شود به ازای هر نیروی بازنشسته یک نیروی جدید وارد شود و در حال حاضر بیش از دوهزار نیرو در این سازمان مشغول به کارند.

از سوی دیگر نیز در اجرای قانون چابک سازی و به اصطلاح کوچک سازی بخش دولتی توانستیم عدد ۱۵ درصد برای همه نهادها را در سازمان نوسازی مدارس به ۷ درصد کاهش دهیم، در حال حاضر نیز درخواست استخدامی نزدیک به ۲۰۰ نفر تحویل سازمان امور استخدامی شده است.

 رکوعی در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی همکاران خاطر نشان کرد ، اگر ظرفیت ۳۱ استان در بحث نوسازی و لزوم بیمه ساختمان ها پشتیبان بحث بیمه شود با رایزنی و نوعی توافق می توان بیمه تکمیلی همکاران و نیروهای سازمان نوسازی را رایگان کرد.

وی همچنین در مورد تخلفات اداری نیز گفت : حوزه تخلفات اداری سازمان ما فعال است، نخستین هیات تخلفات با اعضای جدید در سازمان شکل گرفته و در یک ماه گذشته رای های قهری در مورد تخلفات صادر شده است. اما به دلیل غیرفعال بودن در سه سال گذشته ورودی پرونده ها از خروجی آنها بیشتر است، اما رسیدگی به پرونده تخلفات ادامه دارد.

در ابتدا این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با تقدیر وتشکر از سفر دکتر رکوعی معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور وهیئت همراه به استان مازندران به ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت کلی مازندران پرداخت و گفت:  مازندران ۲۲ شهرستان و ۳۳ منطقه آموزش و پرورش با ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد که ۴۲۰ هزار نفر از این تعداد یعنی ۷۸ درصد در مدارس دولتی و ۱۲۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

.

شیرزاد در ادامه اظهار داشت: اعتبارات استانی اداره کل تجهیز و نوسازی استان در سال ۹۸ مبلغ ۵۱ میلیارد تومان بوده که ۲۷ درصد آن تاکنون تخصیص یافته است و در بخش اعتبارات ملی نیز اعتبار ما ۱۱۴ میلیارد تومان بوده در سال ۹۸ که ۴۷ درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی افزود: ۱۷۶ طرح نیمه کاره در استان وجود دارد که ۹۲۰ کلاس درس شامل ۹۸ طرح دولتی و ۷۸ پروژه مشارکتی را در بر می گیرد که برای تکمیل آنها ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است‌

مدیر کل نوسازی مدارس مازندران  به تعداد ۱۲۹ نیروی انسانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران و چالش های این اداره نیز اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر یک جهش اعتباری در بحث های عمرانی را شاهد بوده ایم. اما متاسفانه در اعتبارات هزینه ای و پرسنلی طی سالیان گذشته تلاشی صورت نگرفته است.

وی گفت : امروز در بحث حقوق و معیشت همکاران با یک چالش جدی مواجه ایم در حالیکه همه پرسنل در طرح ها درگیرند.

شیرزاد چالش دیگر را جایگزین نشدن نیروهای جدید با بازنشستگان عنوان کرد وگفت: در مورد بیمه تکمیلی همکاران نیز به دلیل اینکه ما نمی توانیم بخشی از این هزینه را تقبل کنیم مبلغ سنگینی را باید همکاران در بحث پرداخت حق بیمه تکمیلی متقبل شوند.

قربانعلی شیرزاد در مورد شبهه بر زمین ماندن کارها گفت: زمان قبول این تصدی انباشتی از اسناد قطعی ملزوم رسیدگی داشتیم، چیزی حدود ۱۸۳۰ پروژه یا قرادادهایی که باید مختومه می شد اما باز بود، بنابراین بخشی از انرژی و زمان ما صرف اینها شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی همچنین به لزوم توجه بیشتر به حق الزحمه همکاران تاکید و درخواست کرد در فصل ۷ حق الزحمه، این بخش در مورد همکاران تقویت شود.

شیرزاد گفت: با وجود مشکلات اما کارهایی خوبی در زمینه ورزش همکاران و پویایی این بخش انجام شده است .

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزود: در تلاش هستیم مجموعه رفاهی کشوری را برای همکاران این حوزه در مازندران راه اندازی کنیم و به دنبال تحویل مکان این مجموعه از آموزش و پرورش استان هستیم.





آخرین خبرها...