653
کد خبر: 277
برچسب‌های خبر: -
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
____________________

جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان با حضور دکتر قفلی


جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران باحضور دکتر قفلی برگزارشد

جلسه مجمع خیرین مدرسه مدرسه ساز مازندران با حضور دکتر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، اسماعیلی نماینده محترم مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران واعضای مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران درشهرستان آمل برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی : شیرزاد، مدیر کل نوسازی مدارس استان مازندران:

سهم استان در اعتبارات ملی در سال ۹۸، حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است. 

در استان حدود ۱۷۶ پروژه نیمه کاره داریم. ۹۸ پروژه دولتی با ۷۵۰ کلاس مربوط به بخش دولتی و ۷۸ پروژه با ۳۷۶ کلاس و ۶۰ هزار مترمربع در بخش مشارکتی، خیرین و مردمی است. 

اولویت اصلی ما، تکمیل پروژه های نیمه کاره مربوط به خیرین است. 

جشنواره های تجلیل از خیرین به صورت درون مدرسه ای از ابتدای دی ماه در مدارس آغاز شده و تا پایان اسفندماه ، ادامه می یابد.

شاهسوارانی، عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان: 

انتظار داریم آموزش و پرورش در معرفی املاک نیازمند تبدیل به احسن اقدامات لازم را صورت دهد تا با اعتبارات آنها، به نوسازی مدارس یاری شود.

استانداری در تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش نگاه ویژه تری داشته باشد. چون میانگین اعتبارات استانی برای آموزش و پرورش از میانگین کشوری خیلی کم تر است

خیرین استان برای رسیدن به جایگاه مناسب تر، به تجدید نظر در ساز و کارهای خود نیاز دارد. در مجمع خیرین استان برای رسیدن به جایگاه مطلوب، برنامه هایی تدوین گردیده است. دو کمیسیون با عناوین " کودکان استثنایی" و  "خیرین جوان " تشکیل شده است. امیدواریم با نگاه های جدید و تغییر نگرش ها، جهش لازم را شاهد باشیم.


رازجویان، معاون عمرانی استانداری مازندران: 

خیرین ، مهم ترین بازوان آموزش و پرورش مازندران به شمار می آیند به همین علت باید به این عزیزان توجه ویژه شود. 

استانداری در حد توان و برابر ضوابط در همراهی با خیرین همراهی لازم را خواهد داشت.  

دکتر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور: 

دغدغه اصلی جامعه خیرین کشور، ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره است که ۱۶هزار کلاس مربوط به بخش خیرین می باشد. با عنایت به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت، امید داریم تمام مدارس خیر ساز تکمیل شوند. به دولت پیشنهاد کردیم مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خیرین اختصاص یابد تا تعهدات خیرین به طور کامل انجام شود. 

آمادگی داریم که اگر اعتبارات دولتی افزایش یابد، تعهدات خیرین نیز افزایش یابد. در ۱۴ استان ، مدرسه آموزش دانش آموزان اتیسم نداریم که قرار است احداث گردد.

اداره کل آموزش و پرورش ، مجمع خیرین و اداره کل نوسازی مازندران هماهنگی خاصی وجود دارد که زمینه موفقیت های بسیاری به شمار می آید. 

مجمع خیرین پس از ۲۱ سال فعالیت، تعداد ۱۳۰ هزار کلاس درس احداث کرده است. جامعه خیرین کشور با تلاش مرحوم حافظی، اعتبار ویژه ای یافته است.

اساسنامه جامعه خیرین اصلاح شده و انتخابات مجمع برگزار شده است. ۶ نفر از خیرین که در سطح ملی، خدماتی داشته اند، به جمع اعضای مجمع کشور افزوده شده اند. 

برای افزایش اعتبارات بخش خیرین به جذب خیرین جوان نیاز داریم. فعالیت مجامع خیرین در استان ها و شهرستان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد . 

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با شعار "رسانه، فرهنگ و خیرین مدرسه ساز " برگزار خواهد شد.

سیدحسین هاشمی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران: 

آموزش و پرورش در برگزاری جشنواره خیرین درون مدرسه ای پیشگام است و نتایج بسیار خوبی را کسب کرده ایم. 

برای جذب اعتبارات استانی، با مسئولان مربوط استانی، جلساتی برگزار خواهد شد تا در این زمینه سهم آموزش و پرورش مازندران تقویت شود و در اولویت قرار گیرد.

آموزش و پرورش باید از سیاست زدگی به دور باشد تا بدون دغدغه به رسالت مهم خود بپردازد.

جلسه مجمع خیرین مدرسه سازاستان باحضور دکتر قفلی

آخرین خبرها...