673
کد خبر: 140
برچسب‌های خبر: - مصاحبه مهندس شیرزاد - مهرمازندران
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
____________________

144کلاس درس همزمان با سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی و پرورشی استان اضافه می شود.


همزمان با سال تحصیلی جدید28 پروژه  در قالب 144کلاس درس به فضای آموزشی و پرورشی استان اضافه می شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران : مهندس شیرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی با تلاش همکاران در نوسازی و با همت پیمانکاران ۲۸ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۱۴۴ کلاس درس و با زیربنای ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به فضای آموزشی استان اضافه می شود.

وی افزود: برای ساخت این کلاس های درس ۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است و از این تعداد ۲۲ پروژه فضای آموزشی و دو پروژه فضای فرهنگی تربیتی، سه سالن ورزشی و یک استخر شنای دانش آموزی است.

مهندس شیرزاد با بیان اینکه ۲۸ فضای پرورشی و آموزشی همزمان با شروع سال تحصیلی در استان به بهره برداری خواهد رسید درباره پروژه های در دست ساخت گفت: نزدیک به ۱۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی نیمه کاره در استان داریم که شامل ۷۵۰ کلاس درس بوده و برای تکمیل ان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اظهار اینکه برخی از پروژه های با مشارکت خیران در دست ساخت است ادامه داد: ۵۰ درصد پروژه ها با مشارکت خیرین و ۵۰ درصد با مشارکت دولت باید تکمیل شود و به تناسب اعتبار تخصیصی روند تکمیلی انجام می شود.

شیرزاد درباره کمبود کلاس های درس با بیان اینکه ۳۰ درصد کلاس های درس استان یا فرسوده و یا نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است گفت: حدود ۱۹ هزار کلاس درس در استان داریم که ۳۰ درصد نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

وی درباره وسایل گرمایشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال ۹۲ تاکنون درباره استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان دارای سامانه گرمایشی بخاری نفتی یا گازی بودند که تاکنون سامانه گرمایشی ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس استانداردسازی شدند.

شیرزاد تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار نسبت به استانداردسازی سامانه گرمایشی بقیه مدارس استان اقدام می شود و هرساله نیز اعتباری در این زمینه تخصیص می یابد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه مدارس خشتی – گلی و چوبی و سنگی در استان موجود است، تعداد آن را محدود اعلام کرد و گفت: حدود هشت مدرسه خشتی و گلی در استان داریم که پنج تا شش مدرسه با کمک خیران و دولت در حال ساخت مدرسه جدید است.

وی با عنوان اینکه مدارس خشتی و گلی بیشتر در روستاها موجود است گفت: یک پروژه در چالوس واقع شده و تا پایان سال جاری ساخته می شود و جایگزینی مدارس چوبی نیز در دستور کار اداره کل قرار دارد و امیدواریم قبل از سال تحصیلی ۹۸ جمع آوری شوند.

مازندران ۴۷۰ هزار دانش آموز دارد که سال تحصیلی جدید را در چهار هزار واحد آموزشی آغاز می کنند.

IMG_9916.JPG

آخرین خبرها...