802
کد خبر: 131
برچسب‌های خبر: - مصاحبه مهندس شیرزاد - شمال نیوز
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
____________________

رشد 50 درصدی زیربنای فضای آموزشی مازندران در دولت تدبیر و امید


قربانعلی شیرزاد با تاکید براهمیت استاندارد سازی تجهیزات گرمایش مدارس استان گفت : با توجه به اینکه تامين تجهيزات گرمايشي مدارس به جهت جلوگيري از بروز حوادث ناگوار و یا جايگزيني كليه بخاريهاي مدارس با سيستم استاندارد ضروری می باشد ، عملیات اجرایی این طرح در دولت تدبیر و امید آغاز شده ....

مدیر کل نوسازی مدارس استان مازندران که به مناسبت هفته دولت با گروه نسیم امید پایگاه خبری شمال نیوز سخن می گفت ، اظهار داشت : ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم، متناسب با اولویتها در چارچوب طرح ساماندهی و ضوابط و معیارهای فنی، تأمین منابع و توسعه مشارکتهای مردمی و رضایت بیشتر مخاطبین شاخص ترین ماموریت این دستگاه است .

مهندس قربان‌علی شيرزاد،:  اداره كل نوسازی مدارس استان مازندران ( از بدو تأسیس در سال ۱۳۵۵) به عنوان یكی از بازوان اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور، اجرای عملیات ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز مدارس را در این خطه از ایران عزیز بر عهده دارد .

این مسئول ، یکی از مجموعه اقدامات موثر و تاثیر گذار سالهای اخیر که در سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور و به تبع آن در استانهای ذیربط، طرح ریزی و در طی دو مقطع زمانی متفاوت اقدام گردید را طرح تهیه شناسنامه فنی فضا دانست و افزود : طرح تهیه شناسنامه فنی فضا که گستره آن، كليه فضاهاي آموزشي ، پرورشي ، رفاهي ، بهداشتي و اداري وزارت آموزش وپرورش در سراسر كشور را شامل می شود با هدف کلی دستیابی به اطلاعات املاک آموزش وپرورش ،به منظور زمینه سازی برای بهره گیری بهتر و استفاده بهینه از آنها، ساماندهی فضاهای آموزش وپرورش ودست یابی به اطلاعات مناسب برای بهره گیری مطلوب از فضاها، آگاهی از ظرفیت های کمی وکیفی ساختمانهای اداری، آموزشی، پرورشی، ورزشی و رفاهی موجود در فضاهای آموزش وپرورش وساماندهی ظرفیت ساختمانها و ...صورت گرفت .

 

شیرزاد با حائز اهمیت خواندن استحکام بنای واحدهای آموزشی استان بیان کرد : آگاهی از وضعیت استحکام وچگونگی عملیات اجرایی ساختمانهای آموزش وپرورش از حیث سازه ، معماری به منظوربرنامه ریزی برای بازسازی ومقاوم سازی ساختمانهای فاقد استحکام و یا غیر مقاوم بوده بسیار حائز اهمیت است و بر مبنای این اطلاعات است که زمینه سازی لازم برای حفظ ونگهداری ساختمانها و فضاها صورت می گیرد. در همین راستا و بر اساس نتایج حاصل از تکمیل بیش از 300 مولفه اطلاعات برداشت شده از شناسنامه فنی مدارس، مشخص گردید، استان مازندران در سال 1385، از مجموعه 18655 کلاس درس دایر در استان، 6826 کلاس درس تخریبی (37%) ، 3696 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی (20%) و الباقی دارای استحکام نسبی (43%) می باشند که در طول سالهای اخیر با توجه با دستاوردهای بدست آمده، میزان کلاسهای تخریبی به 21% و نیز کلاسهای نیازمند مقاوم سازی به 11% تقلیل یافته است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان مازندران با اشاره به 17344 کلاس درس دولتی دایر(سال تحصیلی 96-97) در استان گفت: با عنایت به نتایج حاصله از این طرح، تعداد کلاسهای مستحکم از 43% به 68% افزایش یافته است. اقدامات و نتایج ارزشمند، تاثیرگذار و گسترده مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از سال 2003 تا 2016 میلادی در زمینه بازسازی، نوسازی و علی الخصوص مقاوم سازی مدارس کشور ( تامین فضاهای ایمن آموزشی مدارس) مورد توجه ویژه و تقدیر مجامع فنی بین المللی، متخصصان، اساتید و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی قرار گرفته که منجر به دریافت جایزه جهانی SASAKAWA 2017 گردید.

 

قربانعلی شیرزاد با تاکید براهمیت استاندارد سازی تجهیزات گرمایش مدارس استان گفت : با توجه به اینکه تامين تجهيزات گرمايشي مدارس به جهت جلوگيري از بروز حوادث ناگوار و یا جايگزيني كليه بخاريهاي مدارس با سيستم استاندارد ضروری می باشد ، عملیات اجرایی این طرح در دولت تدبیر و امید آغاز شده و یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل در این دولت بوده است.

وی ادامه داد : در همین راستا 1865 مدرسه با ظرفیت 9580 کلاس درس با هزینه 558 میلیارد ریال مجهز به سیستم استاندارد تجهیزات گرمایشی شده اند.

 این مسئول افزود : در حالیکه در سال گذشته(سال 1396) 34 مدرسه با ظرفیت 209 کلاس درس و با زیربنای 27644 مترمربع به ظرفیت فضای آموزشی استان اضافه شده است، پیش بینی می گردد تا پایان سال جاری 44 پروژه به درقالب254 کلاس درس و بازیربنای 41126 مترمربع، تحویل آموزش و پرورش گردد که این رقم به لحاظ تعدادپروژه و کلاس در حدود 20% و به لحاظ زیربنا نزدیک به 50% رشد داشته است.

 شیرزاد باتقدیر از همکاری مسئولانه خیرین مدرسه ساز اعلام کرد :  بخشی مهمی از دستاورد این مجموعه ، نتیجه همراهی موثر و مستمر خیرین مدرسه ساز استان بوده که از ابتدای سال 1377 تاکنون 827 پروژه در قالب 4447 کلاس درس به همراه اهدای 560 قطعه زمین به ارزش 1689057 مترمربع را مورد تعهد قرار داده که ارزش ریالی مجموع مشارکتهای این عزیزان، 3825464 میلیون ریال بوده که حدود 80% آن نیز تاکنون تحقق یافته است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران، ضمن ارج نهادن به تلاش های صورت گرفته به ویژه دولت محترم تدبیر و امید، دستاوردهای شاخص هفت ساله دولت را چنین برشمرد :  در طی سالهای 1392 تا 1397، در بخش پروژه های تحویلی، 268 پروژه با 1625 کلاس درس و زیربنای 219306 مترمربع را شاهد بودیم .

شیرزاد در عین حال  بیان کرد : در کنار همه موفقیت ها و گام های بلند برداشته شده ، باید به این نکته نیز اشاره نمود که میزان سهم بری این دستگاه از اعتبارات استانی 5.6 درصد بوده که با توجه به نرخ میانگین کشوری(9.9درصد) و نیز تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام استان، فاصله سهم بری استان نسبت به میانگین کشور می بایست جبران گردد.

 وی افزود : در حال حاضر 171 پروژه درقالب 893 کلاس درس و با زیربنای 192591 مترمربع، به صورت نیمه تمام باقی مانده که برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر 1495000 میلیون ریال نیاز خواهد بود.

15351703854308382.jpg

آخرین خبرها...