1206
کد خبر: 10
برچسب‌های خبر: - افتتاح - طرح برکت - سیمرغ
تاریخ انتشار: 1395/06/04
____________________

افتتاح نخستین مدرسه طرح برکت در سهرستان سیمرغ مازندران


انسیه.jpg

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس مازندران:  در سومین روز از هفته دولت نخستین دبستان برکت (انسیه سیمرغ) وتوسعه فضاي آموزشي دبستان استثنايي بهار با 3كلاس درس با مشاركت خير محترم با حضور  مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران ، نماینده بنیاد برکت استان مازندران ، مدیر آموزش‌و پرورش استثنایی مازندران، امام‌جمعه، فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان سیمرغ به بهره‌برداری رسید.

 

مهندس شیرزاد در حاشیه بهره‌برداری دبستان برکت (انسیه سیمرغ) ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای هفته دولت، اظهار داشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته سراسر کشور فعالیت می‌کند و علاوه بر سایر فعالیت‌ها چند سالی است که در بحث مدرسه‌سازی اقدامات بسیار خوبی توسط این بنیاد انجام‌ گرفته است.

 

وی افزود: این بنیاد در مازندران از سال 87 شروع به ساخت فضاهای آموزشی کرد که البته تأمین اعتبار با بنیاد برکت است و مجری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه تا امروز 28 فضای آموزشی با همکاری بنیاد برکت در استان شروع‌ شده که 10 فضای آموزش تحویل آموزش‌و پرورش استان شده است، تصریح کرد: 18 فضای آموزشی در دست اقدام است.

 

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته بیش از 235 میلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی بخش عمرانی آموزش‌و پرورش که حدود 143 میلیارد تومان اعتبار نقدینگی تأمین و تخصیص داده‌ شده است.

 

شیرزاد با بیان اینکه با این اعتبارات توانستیم حدود 140 فضای آموزشی را در قالب 826 کلاس درس را در استان احداث کنیم، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری 37 فضای آموزشی آماده بهره‌برداری  شد که قبل شروع سال تحصیلی تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه حدود 250 کلاس درس است که 40 میلیارد تومان برای این فضا هزینه شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه از سال 92 تا امروز سامانه گرمایشی غیراستاندارد بیش از  یکهزار و 361 مدرسه در غالب 6 هزار و 530 کلاس درس تبدیل به سامانه گرمایشی استاندارد شد، اضافه کرد: 33.5 میلیارد تومان برای این برنامه شاخص هزینه شده است البته این کار ادامه دارد و حدود 10 هزار و 900 کلاس درس غیراستاندارد در سامانه گرمایشی داشتیم که تا امروز سامانه گرمایشی 6 هزار و 530 کلاس درس استانداردسازی شده است.

 

خاطر نشان می گردد. مدرسه 6کلاسه  انسیه برکت با زیر بنای 422متر مربع،200متر طول دیوار کشی 1500متر مربع موطه سازی با اعتبار 700میلیون تومان وتوسعه فضای آموزشی کودکان استثنایی بهار با 3کلاس درس با مشارکت خیر نیک اندیش ابوطالب حسینیان با اعتبار 120میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.


آخرین خبرها...