147
کد خبر: 857
برچسب‌های خبر: - مجید عبداللهی - معاون فنی و نظارت - بیست و ششمین جشنواره خیرین مازندران
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
____________________

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مهم‌ترین اولویت ما در سال جاری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیری است


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور از ۴۶ هزار میلیارد ریال در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده و فقط در سال گذشته از حدود سه هزار مدرسه‌ای که در کشور تحویل داده شد ۵۴ درصد مدارس با مشارکت خیران به سرانجام رسید و برای سال جاری نیز اولویت‌دارترین راهبرد ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیری است

3.JPG

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مجیدعبداللهی امروز -پنجشنبه- در بیست‌وششمین همایش تکریم خیران مدرسه‌ساز مازندران که با حضور استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم ساری و میاندورود، برخی مسئولان استانی و شهرستانی تعداد زیادی از خیران مدرسه‌ساز مازندران در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه‌هایی که با خیران برگزار می‌شود نگین جلساتی است که ما مدیران دولتی در آن‌ها حضور می‌یابیم. برای من و همکارانم چنین جلساتی همواره ویژه و غیرتکراری است.

وی با بیان این‌که ظرفیت عظیمی از خیران در کشور وجود دارد، افزود: خیران کشورمان در حوزه‌های دیگر هم ورود کرده‌اند، اما مدرسه‌سازی ریشه‌دارترین حوزه‌ خیری کشور است که اثرگذاری گسترده‌ای برای جامعه دارد و در حال تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که تنوع فعالیت خیران در مدرسه‌سازی چشمگیر است، خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش فعالیت خیران مدرسه‌ساز فقط محدود به ساخت مدرسه‌ بود. اما اکنون در حوزه مدرسه‌یاری و تجهیز و مناسب‌سازی هم فعال هستند. این گستردگی فعالیت فرصت خوبی برای گسترش زیرساخت‌های آموزشی است و نباید از این ظرفیت به سادگی گذشت.
به گفته رئیس‌جمهور محترم استفاده از ظرفیت خیران بهره‌گیری از یک شریک راهبردی در مسیر توسعه‌یافتگی است.

عبداللهی با اشاره به توجه ویژه سه قوه به طرفیت خیران مدرسه‌ساز اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم ظرفیت‌های خوبی برای خیران پیش‌بینی شد. با تنظیم چارچوب‌های مربوط به این موضوع فرصت فراهم می‌شود که به نحو مطلوب کارها را به کمک خیران پیش ببریم.

معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به حضور وزیر سابق آموزش و پرورش در کرسی استانداری مازندران، گفت: مدتی که در وزارت آموزش و پرورش خدمت استاندار فعلی مازندران بودیم می‌دیدیم که جلسه با خیران را هرگز از دست ندادند و همیشه حضور پررنگی داشتند. چون اعتقاد قلبی به مشارکت خیران دارند. ریل‌گذاری‌های ایشان منجر به رشد چشمگیر تعهد خیران کشور از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال شد. این ظرفیت مهم دکتر نوری در مازندران می‌تواند سرعت اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی را افزایش دهد.

این مسئول رصد و پایش خروجی مدارس خیری را امری مهم برشمرد و گفت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شویم توجه به محصول و خروجی مدارس خیری است. باید ببینیم این مدارس ارزشمند منجر به چه خروجی در کشور شد. از خروجی مدارس خیری نباید غفلت کنیم و این مدرسه‌سازی باید به توسعه کشورمان منجر شود.

عبداللهی افزود: ما در حوزه مدارس خیرساز طرح‌های نیمه‌تمامی داریم که به آن‌ها متعهدیم. بالغ بر هشت هزار پروژه در حوزه مدرسه‌سازی در حال اجراست و سالانه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ طرح تحویل می‌شود.
این طرح‌ها باید با تامین منابع مالی تکمیل شود و در قانون بودجه سال جاری منابع اعتباری خوبی برای تکمیل طرح‌ها به ویژه طرح‌های مشارکتی با خیران در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: اولویت‌دارترین راهبرد ما امسال این است که طرح‌های نیمه‌تمام خیری را تکمیل کنیم. امیدوارم بتوانیم همپای خیران مدرسه‌ساز کشور گام برداریم و فضاهای ایمن مناسب و باکیفیت و مجهز برای دانش‌آموزان تهیه کنیم و مجموعه تلاش‌های ما و خیران به ایجاد فصای مناسب آموزشی و توسعه کشور بینجامد.

روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران


آخرین خبرها...