761
کد خبر: 197
برچسب‌های خبر: - كلنگ زنی
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
____________________

یک سوم کلاس های درس مدارس مازندران نیازمند نوسازی است



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت که بیش از 32 درصد از17 هزار و 344 کلاس درس استان نیازمند نوسازی مجدد و مقاوم سازی است.

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس مازندران، قربانعلی شیرزاد روز چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی دبستان 12 کلاسه ارشاد روستای نیرنگ شهرستان نوشهرگفت : 22 درصد از این کلاس های درس باید تخریب شده و نوسازی شوند و 11 درصد بقیه هم نیازمند مقاوم سازی هستند. وی از وجود 150 طرح نیمه تمام آموزشی و پرورشی در استان خبر داد و گفت که 50 طرح از این تعداد از طرح های ملی مربوط به تخریب و بازسازی است.شیرزاد مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها را 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره لایحه بودجه سال جدید که افزایش سه برابری اعتبارات عمرانی مدارس در آن دیده شده است ، ابراز امیداری کرد که با تخصیص این اعتبار 600 کلاس درس جدید به مدارس مازندران اضافه شود.پارسال با تخصیص 75 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی 300 کلاس درس جدید در مازندران ساخته شد. مدیرکل نوسازی مدارس مازندران وضعیت این استان را در زمینه فضای آموزشی استاندارد را نامناسب توصیف کرد و توضیح داد : اگر چه متوسط سرانه فضای آموزشی استان 5.8 متر مربع و بیشتر از میانگین 5.2 متر مربعی کشور است ، اما اگر مدارس تخریبی را حذف کنیم سرانه در استان به 3.8 متر مربع کاهش می یابد. شیرزاد خواستار توجه جدی برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان بویژه در بخش نوسازی شد و یکی از راهکارهای جدی آموزش و پرورش در این زمینه را کمک گرفتن از افراد خیر دانست . وی گفت : خیرین استان سال گذشته 22 میلیارد تومان متعهد شدند که تاکنون 60 درصد آن تحقق یافته است. مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین با اشاره به استاندارد سازی سامانه گرمایشی 9 هزار و 500 کلاس از 12 هزار کلاس نیازمند استاندارسازی افزود: با توجه به افزایش اعتبارات عمرانی و تامین اعتبار 60 میلیارد تومانی در سال جدید 2 هزار و 500 کلاس باقی مانده نیز دارای سامانه گرمایشی استاندارد خواهند شد. وی از ساخت 50 پروژه آموزشی با تامین اعتبار یا مشارکت بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 40 پروژه از این تعداد تحویل آموزش پرورش مازندران شده و 10 پروژه دیگر نیز در دست ساخت است.

آئین کلنگ زنی دبستان 12 کلاسه ارشاد روستای نیرنگ با زیربنای یک هزار و 530 متر مربع و با اعتبار بیش از شش میلیارد تومان که 50 درصد آن با مشارکت بنیاد برکت و مابقی نیز از سوی اداره نوسازی و مدارس مازندران تامین خواهد شد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان شهرستانی به زمین زده شد. همچنین مراسم کلنگ زنی ساخت مدارس 2 کلاسه در روستاهای دلیر و فشکور بخش مرزن آباد شهرستان چالوس نیز هر کدام با اعتبار 800 میلیون تومانی از محل نوسازی و مدارس استان نیز  انجام شد.

بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش استان مازندران، امسال بیش از 500 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.




آخرین خبرها...