1105
کد خبر: 194
برچسب‌های خبر: - بازدی مدیرکل از سیل سوادکوه +دبیرستان الزهرا زیراب
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
____________________

بازدید مدیرا ن کل آموزش وپرورش ونوسازی مدارس مازندران از دبیرستان دخترانه «الزهرا» سوادکوه



مدرسه «الزهرا» شهر زیراب ، خسارت بالایی دیده و کل حیاط، سرویس های بهداشتی و ساختمان سرایداری به طور کامل از بین رفته و هیچ محوطه ای برای مدرسه باقی نمانده است. همچنین آب به زیر ساختمان مدرسه نفوذ کرده و هر لحظه ، احتمال فروریختن آن را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس مازندران، مدیر کل نوسازی مدارس استان در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده از سیل در شهرستان سوادکوه گفت: سیل شامگاه دوشنبه ، به سه مدرسه در شهرستان سوادکوه خسارات جدی وارد ساخته است .

وی بابیان این که مدرسه «الزهرا» شهر زیراب ، خسارت بالایی دیده ، افزود: محوطه، سرویس های بهداشتی و ساختمان سرایداری به طور کامل از بین رفته و هیچ محوطه ای برای مدرسه باقی نمانده است. همچنین آب به زیر ساختمان مدرسه نفوذ کرده و هر لحظه ، احتمال فروریختن آن را افزایش می دهد. بیش از 180 دانش آموز دوره دوم متوسطه در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند که با ید بفکر مدرسه جایگزین بود تا در فرصت مناسب با کارشناسی دقیق شاید بتوانیم وضعیت موجود رابا ترمیم پی ساختمان حفظ کنیم .شیرزادبیان داشت: یکی از ساختمان های وابسته به هنرستان شهید بهشتی زیراب نیز تا حدود زیادی خسارت دیده ودر شرایط فعلی و در حالی که جریان آب همچنان شدید است، برای ترمیم و یا جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان نمی توان کاری صورت داد. در شهر پل سفید، نمازخانه مدرسه روستای « ازانده رودبار» کاملا تخریب شده است. بقیه قسمت های این مدرسه نیز در معرض خطر قرار دارند.

در این بازدید مدیرکل آموزش وپروش استان اظهار داشت: حدود 108 مدرسه در ده شهرستان و منطقه استان در اثر سیل خسارت دیدند که با احتساب این سه مدرسه، تعداد مدارس آسیب دیده به 111 رسیده است .

این مسئول استانی با اشاره به خسارت 50 میلیارد ریالی ناشی از سیل به مدارس استان خاطر نشان کرد: بیشترین مدرسه خسارت دیده مربوط به شهرستان سیمرغ است. اما تنها مدرسه ای که در اثر سیل از رده آموزشی خارج و بلااستفاده شده، مدرسه الزهرا زیراب است که به تنهایی خسارت سنگینی را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.

وی با اشاره به حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان در شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: امید داریم هرچه زودتر ، زمینی را برای ساخت مدرسه 12 کلاسه تعیین شود تا عملیات ساخت از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان آغاز گردد 

   .

 


آخرین خبرها...